Saturday, November 28, 2009

FAMILY UKHUWAH STAY 4 EVA UNTILL JANNAH..


STARTING : APABILA LANGIT SUBUH MENANGIS DI PAGI RAYA

Pagi raya haji ari tu aku bangun tidur dalam dengan 2 perasaan yang sama sekali berlawanan..pertama dengan rasa bersyukur kerana sampai ke lahzah ini aku masih lagi dilimpahi dengan pelbagai nikmat dan rahmat daripada Penciptaku yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..dan keduanya sedikit gusar kerana telinga aku menangkap bunyi titis titis hujan yang menimpa bumi..adush..x best mane la raya tahun nie..(tapi tanggapan aku salah dowh..coz ari tu adalah hari paling permai dan damai sekali..membuahkan rasa syahdu..angin semilir bertiup menggiring satu bau yang cukup aku kenali..bau kasih sayang..hehe)..aku bangun awal coz dah janji dgn umi nak tolong die masak meehun..tangan umi sakit..efect chikunguya dulu..cian die..

TERHARU BACE MESSAGE DARI ACIK

Selepas solat subuh dan tolong umi..aku chek enset aku..hmm..ade msg..sape plak yang hantar msg pg2 raye nih..aku buka msg tu dengan tiada perasaan dan bace..terkedu seketika:

“assalamualaikum alng.slmt pg raye.mfkan salah slp acik..kim salam kat sume neh?Ack ucap slmt hr rye.”

(acik time form 3..ni gambar time kwn die nak pindah sekolah..) mm..tu lah die..acik..tak pernah berubah semenjak 3 tahun aku kenal die..padahal semalam die dah minta maaf..siap minta halal makan minum lagi..(ye la ..dah asyik aku je yang kene pau ke die..haha..alasan die mudah..along kan abang..hampeh tol..)..tapi sentiasa wap aku epi..

Ni time acik g bilik aku..aku suh tlg kemaskan tak mau..haha…malas siot budak ni..dok men laptop aku jerk..

Aciksoulihya … itulah nama yang aku setkan dalam enset aku..walaupun nama sebenar die Muhammad Luqman Mohamad tapi aku senang save no acik dengan guna nama aciksoulihya..nama ni aku reka sendiri..gabungan dari tiga perkataan..

Acik + Soul + Ihya’

Aku panggil die acik coz die anak ke 3..n aku gabungkan dengan soul ihya bagi menzahirkan maksud bahawa dia adalah penghidup bagi roh ukhuwah kami..selama aku kenal acik..die ni budak yang baik,bersopan santun,pandai hormat orang..bijak..periang..lawak ..sporting dan yang paling penting minat pada agama..kadang-kadang pening jugak layan soalan agama yang acik musykil..aritu die tanye aku tentang waqaf jibril..mm..jenuh rujuk kitab..xde..pelik jugak..last2 cari dalam internet...bru jumpe..haha..

myluvlybro..

budak bertuah ni cukup hebat..banyak ilmu y aku dapat dari die..hmm..otak die maveles..kadang-kadang aku terfikir gak yang minda die jauh lebih matang dari aku..haha..tapi die degil..kadang2 rase nak meletup je bile die wap perangai..namun ape yang lucunya ..boleh plak die forward msg awek mane ntah ke aku tgh hari raye tu..haha..time tu aku tgh sibuk nak lapah lembu..adoi..kot ye pum buang la dulu name awek tu..bru tak kantoi..haha..

Pastu die nak cover die cakapla die nak rekemen awek tu kat aku..haha..nak pecah perut siot aku gelak time tu..haha..ade ke patut..tp oleh kerana awek tu kitorang same2 kenal..maka bermulalah episod karutan mcm biasa..haha..

2 individu yang berlainan personaliti..latar belakang,umur dan pencapaian..adalah apart from myfamily..mmm..ntah la labu..kdg2 kasih sayang ni hadir tanpa dijemput..pergi plak tanpa diminta..ni semua kerja Tuhan Rabbul Jalil Pemilik Arham..(silaturrahim)

entri ni adalah entri sementara je..aku nak tau komen adik aku nanti bile die bace entri ni..jeng2..apepun..kite tetap adik beradik...n harap ukhuwah ni berkekalan sampai bile-bile..amin..


No comments:

Post a Comment