Sunday, November 29, 2009

MSG YANG MENNGETARKAN JIWA..

APE PERASAAN KAMU...?JIKA ADA SEDARA BEGINI?

Aku sebenarnya tak minat care blog-blog ni..coz aku rase die same macam frenster..berhantu..kene update sokmo..huhu..aku ade tanye adik angkat aku yang aku dah anggap macam adik kandung sendiri..luqman...(aku panggil die adik...) dan cakap sory coz aku tak minat wap blog..takut jadual pembacaan dan aktiviti harian aku terganggu...rilek je die jawab:

"mmm..pandai2 r kontrol..buat hari untuk blog..niat utk dakwah..org kafir dia guna globalosasi lwn kita..jadi kita guna tknlogi gak.."

ish..aku terfikir..mmm..adik aku ni asyik nak jihad je...macam die plak yang lebih advance pade aku..aku tak hiraukan mane msg tu..coz ade ke patut..die desak aku wap blog..tapi die punye takde..huhu..hampeh..haha..adik jgan marah ye..

tapi pagi tadi bila ku chek inbox..ade satu msg..pkul 1.10 pagi masuk..wuih..sape la ni..tak tido lagi time pkul 1 tu..aku pkul 12 lebih dah blek out dah..mmm..coz penat g secret meeting kat umah awek mane ntah..haha..alumni wataniah gak..warak tol kak tu..kak nor namenye....huhu..kami bincg ttg program cuti utk budak BADAR wataniah..rupanya yang hantar msg tu dari adik kesayanganku luqman...budak pasir mas yang aku kenal 2 tahun lepas...mm..msg tu berbunyi..

"mm..abe , kdg2 trasa gak diri ni nk jd ulama,tp dsbbkan sistem pengajian yg lain menjdkn hal ini semkin sukar walaupn tak mustahil..tp sekdr berusaha menjd orang y mempunyai asas sdh memadai..jadi hrpn seorang adik..biar r abe jd ulama y merendah diri..betul2 belajar utk mencri ilmu , bkn bersuka ria , tdk riak dan tak juga bharap disanjung , tp biar r name abe Allah y angkat..dan sejarah yg mengukir ksah abe..k ,selmt malam.."

aku ase lain macam je bunyi msg tu..kalo korang ade adik gitu ape korang ase...?mmm...alhamdulillah..wa syukru lillah..aku tak dapat bayangkan betapa terharunya aku pada waktu tu..syukur ya Allah sebab hadiahkan padaku seorang adik angkat yang sangat bertakwa..


cume yang aku peliknye macm manela die boleh tulis ayat mcm tu..ribut tak de..hujan takde..tetiba je..mmg aku akui die genius..bru umur 18 tapi dah masuk ijazah tahun 1 kat UTM..tp kesian kat die coz tak byk peluang nk blajar agama..die ni satu satunya adik angkat aku dalam dunia ni..personaliti die sempoi je..muke die kiut..dulu ade awek yang nak kapel ngan die..die takmau..huhu..tapi lawak jenaka die memang best ar..tiap kali sembang kami pasti ketawa..haha.k adik..abg sayang adik..


No comments:

Post a Comment